M&M Cookies



Bakade dom här kakorna till min lillasysters 7års kalas, & dom blev riktigt populära.
Receptet hittade jag på nätet, kommer dock inte ihåg vart då jag bara sparat receptet
rakt av i mobilen.. men goda det är dom allt & enkla att göra!

Du behöver:
1,2dl neutral olja
1,2dl strösocker
1,2dl muscovadosocker
1 ägg
2tsk vaniljpulver
3,5dl vetemjöl
0,5tsk bikarbonat
0,5tsk salt
2,5 dl m&m's eller liknande godis

Gör såhär:
1) sätt ugnen på 180°.
2) blanda olja, socker (både strö och muscovado), ägg & vanilj med en vanlig sked.
3) Blanda i mjöl salt och bikarbonat & rör om ordentligt.
4) Dela degen i två lika stora delar & platta ut till två rektangulära delar på en
bakplåtspappers klädd plåt.
5) Tryck fast godiset.
6) Grädda mitt i ugnen 8-9min.
7) Låt svalna några minuter innan du skär kakorna till "sticks".
8) Låt kakorna svalna helt innan du flyttar dom från plåten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0