Mini brownie cupcakes



Fick en sån lust att baka mitt på dagen, så surfade runt lite efter cupcakes recept & hittade
ett
 som nästan var för enkelt för att va sant & tro mig.. farligt gott!

Bottnar (ca 16st mini):
40g mörk choklad
40g smör
85g strösocker
en droppe vaniljessans
1 stort ägg
35g mjöl

Frosting:
50g philadelphia
3 dl florsocker
10g rumstemp smör
0,5 msk mjölk
0,5 tsk vaniljsocker

15g vit choklad
15g ljus alt mörk choklad

Gör såhär:
1) Sätt ugnen på 170°
2) Smält smör & chokladen tillsammans i en kastrull.
3) Ta av ifrån plattan & blanda ner socker, essans & ägget & blanda.
4) Sikta ner mjölet & blanda ordentligt.
5) Häll upp i dina formar (ca 1msk per form) & grädda mitt i ugnen 8-10min (håll koll).
6) Låt svalna.

Frosting:
7) Smält den vita & mörka chokladen i varsina skålar.
8) blanda övriga ingredienser ordentligt i en tredje skål
9) dela upp smeten i formarna med chokladen & blanda kvickt
10) spritsa på dina bottnar & dekorera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0