Chokladbollar

Då regnet ÖST ner idag har jag haft en städdag. Efter att jag dansat färdigt med dammsugaren

& moppen så kände jag för att baka något men hade inte nå ägg hemma. Så det fick bli

"chokladbollar De luxe". Dom är egentligen inte så speciella, men i vanliga fall rullar jag bara

bollarna i kokos lr strössel..


Du behöver:

100g smör lr Margarin

1dl Strösocker

1msk Vaniljsocker

2-3msk kakao

3dl Havregryn

2-3msk kallt kaffe

50g choklad

kokos/strössel

 

Gör så här:

1)Tärna smöret & blanda det med strösocker & vaniljsocker.

2)Blanda därefter i kakao (blanda ordentligt, finns inget

som är äckligare än smörklumpar).

3)Blanda i havregryn & häll i det kalla kaffet.

4)Forma till bollar, låt stå i kylen ca 10min.

5)Smält chokladen & pensla den på bollarna & strö över

strössel/kokos. Förvara i kylskåp, går även perfekt att

frysa in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0