Lasange DeLuxe ;-)

Igår så gjorde jag en toppengod lasange till middag. Använder mig inte precis utav något recept
när jag gör Lasange, men tänkte dela med mig om vad jag använder i min i alla fall. Tycker man
om bacon funkar det lika bra att ha i som rökt skinka. Oooh, nu blev jag lite hungrig..


Köttfärs:
500g älgfärs
Rökt skinka
0,5-1 röd lök
Färska Champinjoner
0,5 riven morot
Vitlök
Passerade tomater
Sambal oelek
Buljong
Soja
salt/peppar

Bechamelsås:
100g smör
1dl mjöl
7dl mjölk
2dl grädde
lite riven ost
salt/peppar

Varva bechamelsåsen/köttfärs med plattorna. Se till att avsluta med
bechamelsåsen & ha över lite riven ost. Grädda mitt i ugnen ca 20min
i 200°. Servera gärna med sallad eller rivna morötter *mumms*

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0