Kladdkaka a'la Ida

Det är många som suktat efter receptet på min kladdkaka, & nu tänker jag lägga ut grunden
till den. Sen är det bara att låta fantasin flöda om vad som skulle kunna göra den ännu bättre..
vad jag tillsätter? Det är en hemlis ;-)

Du Behöver:
3 ägg
4dl socker
150g smör
2,25 dl mjöl
4-6 msk kakao
1tsk salt
3msk vaniljsocker

Gör såhär:
1) Sätt ugnen på 200°
2) Smält smöret
3) Vispa ägg & socker
4) Blanda alla torra ingredienser & rör ner i äggsmeten.
5) Häll i det smälta smöret & blanda.
6) Smöra & bröa en springform, häll i smeten.

Ugnen:
Ställ in formen & dra ner till  175° DIREKT.
Låt stå 10min, innan du sänker till 150°
låt stå inne i ca:30min. Klart!

Kommentarer
Postat av: Ida

gilla gilla!

2010-08-16 @ 12:28:41
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hittade hit via Linas blogg :P

Föll så klart pladaskt för dina resept då jag är både en bak och mat tokig tjej.

Ser ut som att du har riven/hackad vit choklad till din kladdkaka så nu måste jag bara testa det :)

Tack för tipset ;)

Kramar

2010-08-17 @ 07:22:18
Postat av: Ida

kul att höra Jeanette :-)



Brukar variera vad jag har i min kladdkaka, ibland nötter & ibland hackad mörk/ljus/vit choklad. Det som är så bra med kladdkaka att man kan ha allt ifrån vanlig choklad, polly, nötter osv. osv. så enbart fantasin (o smaklökarna) sätter gränserna!



Lycka till i köket! :-)

2010-08-17 @ 15:21:47
URL: http://hembakatapieceofcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0