Dumlekakor

 

Idag i tidningen så var det ett recpet på dumlekakor, har tänkt baka sånna vid ett flertal

tillfällen men har inte blivit av. Så idag när jag hade lite tid över testade jag receptet.


Till 24st kakor:

200g smör eller margarin

1dl socker

3dl vetemjöl

1tsk bakpulver

12 dumlekolor

1ask noblesse (orginal)

 

Gör såhär:

1) Rör ihop smöret, socker, vetemjöl & bakpulver till en smidig deg &

låt vila ca 30min i kylskåp.

2) Dela dagen i 24 delar & rulla till små bollar, placera varje boll i en

aluminiumform & tryck ner en halv dumle i varje form.

3) Grädda mitt i ugnen i 200° i ca 10 minuter.

4) Så fort du tagit ut plåten ur ugnen så placerar du en chokladplatta

på varje kaka så att chokladen smälter.

5) Låt kakorna stelna, helst i kylskåp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0