Ugnsbakad Torsk med Kokt Potatis



Visste inte alls vad jag skulle göra till middag idag, men vill göra något nytt. Så
dök in i frysen & kollade vad vi hade för något hemma. 3 fina torskfiléer, tomater,
röd lök, lite vitlök,kryddor, becel matlagningsgrädde & några potatisar senare så
hade jag fått ihop en riktigt God måltid!

Jag använde:
3st Torskfiléer (frysta)
0,5 röd lök (i tunna skivor)
0,5 vitlöksklyfta (hackad)
1-2 tomater (i tunna skivor)
2dl Becel matl. grädde
Citronpeppar
Salt/Peppar
+ Potatis (skalad & kokt)

Gör så här:
1) Sätt ugnen på 175° (Skala & koka potatisen)
2) Smörj in en ugnssäker form,kryddatorsken Ordentligt på båda sidor & lägg i formen.
3) Strö över löken + vitlöken & lägg 2-3skivor tomat på fisken.
4) In i ugnen ca 20min, sen häller du i grädden i formen. Grädda yttligare 15-20min.
(Om du använder tinade filéer så kan tiden i ugnen nästintill halveras)
5) Servera med den kokta potatisen & såsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0