Hemmagjorda Hamburgare



Igår så gjorde jag egna hamburgare. Hade jag haft mer tid hade jag även bakat bröden, men
Friscobrödet är inte så tokigt det heller. Blev riktigt gott, så nu kommer jag Aldrig köpa hem
färdiga hamburgare nå mer.. TESTA DU OCKSÅ!

Jag använde:

500g älgfärs
2msk chilisås
1/4 röd lök
1 vitlöksklyfta
1 ägg
BBQ krydda
salt/peppar

Gör så här:
Hacka löken & (alt pressa) vitlöken & Blanda med chilisåsen, ha i färsen, kryddor + ägg
& rör om. Låt färsen vila lite innan du formar till 4 burgare (med blöta händer). För att dom
ska hålla ihop bättre gör det inget om du låter dom vila lite innan du steker dom också.
Servera med tex. Bröd, sallad,tomat, lök, ost, bacon, halloumi, dressing, ketchup osv.

Kommentarer
Postat av: Emmas Kök

Egna burgare är det bästa! :)

2010-09-28 @ 07:49:51
URL: http://emmaskök.se
Postat av: lovisa

OH så gott!

2010-09-28 @ 07:58:41
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0