Kokosgodis


Det  här godiset hade jag inte så höga förväntningar på när jag först provade
receptet, men det smakade precis som "Bounty", fast var lite saftigare..

Det här behöver du:
50g Margarin (eller smör)
0,5dl ljus sirap
0,5dl socker
2 dl vispgrädde
200g kokosflingor (1 påse)
150g mörk choklad

Såhär gör du:
1) Blanda margarin (eller smör), sirap, socker & grädden i en kastrull &
koka upp låt sedan koka 5min.
2) Rör ner kokosflingorna.
3) bred ut smeten i en brödform (ca 26x13cm) kom ihåg plast lr bakplåtspapper
i formen. Låt stelna i kylen ca 2 timmar.
4) skär kokosmassan till fyrkanter (rulla till lite för att få finare form)
5) Smält chokladen över ett vattenbad & doppa kokosbitarna i den, använd gärna
en gaffel + sked. lägg på galler ovanför ett bakplåtspapper och låt stelna.
6) Förvara Svalt.

Kommentarer
Postat av: carola

det där har jag tänkt gjort till helgen...

Var det enkelt:)

2010-12-02 @ 09:09:44
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0