Cupcakes: Choklad x2


Min man beställde ett gäng cupcakes utav mig igår, som han skulle bjuda på som tack för att
han fått serva bilen på sitt förra jobb tidigare. Dom var tidigare bortskämda med mina bakverk,
så dom blev riktigt glada när han dök upp med ett gäng härliga cupcakes med mörk
chokladbotten & vit chokladfrosting + ett björnbär på toppen.

Receptet är en del ur ett av Leilas recept från boken Hello Cupcake.
Receptet på frostingen hittar du HÄR.

Du Behöver (12st):
3 ägg
2,5dl strösocker
1tsk vaniljsocker
50g smör
1dl gräddfil
2msk kallt kaffe
3,5dl vetemjöl
2tsk bakpulver
4msk kakao
1 nypa salt
100g mörk choklad 70%

Gör såhär:
1) Sätt ugnen på 175°.
2) Vispa ägg, strösocker & vaniljsocker vitt & pösigt.
3) Smält smöret & blanda i gräddfil + kaffe, häll ner i äggsmeten.
4) Blanda dom torra ingredienserna & rör försiltigt ner i smeten.
5) Hacka & smält chokladen i ett vattenbad, & rör ner i smeten.
6) Placera ut dina formar i en muffinsplåt, fyll max 2/3 med smet.
8) Grädda i ca 15min, mitt i ugnen. Låt därefter svalna.

9) Följ anvisningarna på frostingen & dekorera dina cupcakes efter
tycke och smak med tex. strössel, bär, blommor i sockerpasta osv..


Lycka till! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0