Äpple & Bärpaj

 

Den här pajen är perfekt att slänga ihop när man får oväntat besök. Vet att dom brukar

göra en liknande "dagispaj" på förskolan jag gick på när jag var liten.

 

Jag använde:

2dl socker

2dl Vetemjöl

0,5dl havregryn

150g smör

1tsk ljusa vollmofrön


Fyllning:
Hallon, blåbär, björnbär (frysta)
Tunna skivor av äpple


Gör så här:
1) Sätt ugnen på 225°
2) Smöra en penform & fyll den med frukt/bär du vill använda.
3)blanda socker, mjöl & havregryn & strö ut över frukt/bären.
4) Strö ut vallmofrön + ev lite havregryn över.
5) Skiva upp smöret & fördela ut över formen.
6) Grädda mitt i ugnen 20-30min till pajen får fin färg.

Servera tex med lätt uppvispad grädde smaksatt med vaniljsocker.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken fin pajform. Pajen ser ju god ut med! =)

2011-02-06 @ 23:31:20
URL: http://matlustbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0