Marshmallows Frosting



Till alla♥dag så gjorde jag cupcakes till min älskade karl, & har fått förfrågan
på frosting receptet. Jag "höftar" oftast när jag gör frosting,men på ett ungefär
så gjorde jag så här:

Du behöver:
(till 4 cupcakes)
1 äggvita
1 1/4dl strösocker (ca)
Några droppar citronjuice

Gör så här:
1) Koka upp vatten i en kastrull.
2) dela äggvitan från äggulan & häll i vitan i en rostfri bunke.
3) Börja vispa äggvitan lite innan du häller i strösockret lite försiktigt.
4) Fortsätt vispa medan du droppar i lite citronjuice.
5) Placera bunken över det kokande vattnet & vispa tills sockerkristallerna
löst upp sig & smeten blivit riktigt fluffig,
6) Ta av bunken från värmen & fortsätt vispa till frostingen svalnat.
7) Fungerar som både frositing & varför inte som fyllning i en tårta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0