Tårtan

 

Nu har alla fikagäster åkt, & ensam kvar är jag.. Älgjakten krockar med min födelsedag så karln

kom bara hem på en snabbvisit & grattade mig. Tänkte iaf passa på att bjuda på en tårt bild.

Blev det en gräddig tårta med Bärgelé, & lite annat gott.. Gästerna tyckte att den va jättegod!

 

Fyllningar:

- Marsankräm

- Daimgrädde

- Jordgubbssylt

 

Garnering:

Jag använde: Blåbär, hallon & lite röda vinbär, socker,vaniljsocker, lite vatten & 1 gelatinblad.

1) Lägg ett gelatinblad i blöt.

2) kokade bären med lite vatten, socker & vaniljsocker [smaka av tills du blir nöjd].

3) Mixa röran i en mixer & tillsätt sedan gelatinbladet, låt det lösas upp under omrörning.

4) Låt röran svalna lite innan du häller den på tårtan & låt "stelna till".. Klart!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-10-12 @ 02:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0